Vozila ZET-a svakodnevno obiđu ekvator čak tri puta, a godišnje prijeđu udaljenost do Mjeseca i natrag čak 109 puta!
Povijest Zagrebačkog električnog tramvaja (ZET) započela je 1891. Prvi tramvaj pokretan konjskom snagom krenuo je zagrebačkim ulicama 5. rujna 1891. Elektrifikacija tramvaja započela je 1910., a autobusni promet 1931. godine.
Uspinjača
Uspinjača ima ključnu ulogu u zagrebačkom prijevozu putnika još od 1890. godine. Sljemenska žičara bila je također integralni dio ZET-ovog sustava od 1963. do 2007. godine. Nakon perioda rekonstrukcije, zamijenjena je modernijom žičarom koja je puštena u promet u travnju 2022. godine.
Modernizacija ZET-a
Modernizacija voznog parka započela je 2005. s uvođenjem niskopodnog tramvaja domaće proizvodnje. Novi autobusi i vozila za prijevoz osoba s invaliditetom dovela je javni prijevoz u Zagrebu na novu, bolju razinu.
Poseban naglasak danas se stavlja na uvođenje novih tehnologija. Inovativni Sustav za nadzor i upravljanje prometom omogućuje praćenje prometne situacije u realnom vremenu i koordinirano djelovanje u izvanrednim situacijama.
Zahvaljujući automatizaciji i obradi podataka, ZET-ov računalni sustav omogućuje niz dodatnih usluga koje unapređuju kvalitetu javnog prijevoza u Zagrebu. Ova tehnološka inovacija otvara vrata suvremenim prijevoznim i poslovnim praksama, što često rezultira stvaranjem inovativnih poslovnih modela s ogromnim brojem korisnika.