Projektiranje nove žičare Sljeme predstavlja ključni infrastrukturni pothvat, namijenjen poboljšanju javnog prijevoza i turističke ponude. Trasa nove žičare slijedi putanju stare žičare, obuhvaćajući produženje u gornjem dijelu za oko 130m i donjem dijelu 850m.
Nova žičara Sljeme
Nova žičara Sljeme vozit će duž postojeće rute stare žičare, s produljenjem do Kutne građevine. Kapacitet prijevoza od 1000 ljudi na sat osigurava glatko i učinkovito kretanje, dok gondole, svaka s kapacitetom od 10 osoba, putnike vode od Donje do Gornje postaje brzinom od 4 m/s.

1000
Putnika po satu

10
Osoba po kabini

4 m/s
Brzina žičare
Detalji o sljemenskoj žičari
Na donjoj postaji sljemenske žičare nalaze se šalteri za prodaju karata, sanitarni čvoroie i zona ukrcaja u gondole. Na prvom katu nalaze se spremište kabina i prostor za njihovo održavanje. Kutna građevina omogućuje promjenu smjera trase žičare za oko 28 stupnjeva. Međupostaja Brestovac omogućuje ukrcaj i iskrcaj putnika te smještaj pogonskog stroja žičare.
Gornja postaja također nudi šaltere za prodaju karata, sanitarne čvorove i kontrolne sobe.
Kamera Sljeme: Pogled na Medvednicu
Za ljubitelje prirode i aktivnosti na otvorenom, Sljeme kamera omogućuje praćenje uvjeta na Medvednici u realnom vremenu. Ova kamera idealna je za planinarenje, skijanje i druge aktivnosti. Posjetiteljima pruža najnovije informacije o vremenskim uvjetima i situaciji na terenu.

Visinska razlika
Svaka kabina žičare prolazi kroz visinsku razliku od 754 metra, putujući na trasi duljine 5017 metara (tlocrtna projekcija 4926 m). Brzinom od 4 m/s, putovanje traje samo 22 minute, a svaki putnik može uživati u udobnosti i spektakularnim pogledima.

Brzina
Pri ulasku i izlasku putnika, kabina se usporava na najviše 0,25 m/s zbog sigurnosti. Mehanizmi za odvajanje i aktiviranje hvataljke kabina automatski upravljaju procesom ulaska i izlaska putnika, čime se osigurava kontinuirani protok prometa.

Dva pogonska odsjeka
Sljemenska žičara projektirana je s dva pogonska odsjeka, s jednim od Donje postaje do Međupostaje Brestovac i drugim od Međupostaje Brestovac do Gornje postaje.
Oba se odsjeka pokreću sa zajedničkom užnicom koja prolazi kroz Međupostaju Brestovac, gdje se nalazi i pogonski postrojenje.

Sustav rada
Sustav žičare Sljeme dizajniran je za rad u svim vremenskim uvjetima, s maksimalnom brzinom vjetra od 16 m/s. Pet anemometra postavljenih na najizloženijim mjestima prate brzinu vjetra kako bi osigurala siguran rad žičare.
Uz anemometre, postoje i drugi sigurnosni uređaju koji brinu o sigurnom radu žičare.
Uz isporuku opreme i tehničke dokumentacije tvrtke Doppelmayr, Grad Zagreb osigurava kontinuiranu funkcionalnost i sigurnost važnog prometnog projekta.